Αναφορα (καταχωρηση περιληψης) της Διδακτορικης Διατριβης του Δρ. Ιωσηφ Κουρακη στην Εθνικη Βιβλιοθηκη Ιατρικης των Η.Π.Α.
Examination of verbal memory and recall time in children with attention deficit hyperactivity disorder.
Faculty of Medicine, University of Crete, Medical School, Iraklion,
Greece, Kourakis I.
In this study 22 7- to 11-year-old children diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and 44 age-matched controls recruited from the same classrooms were given a 4-item delayed serial recall task using numbers or phrases. Although, both groups showed similar recall accuracy rates, ADHD children required significantly longer times to retrieve and articulate their answers than children from the control group, regardless of age. The findings are discussed in relation to theories of executive function deficits in ADHD.
PMID: 15456684 [PubMed - indexed
for MEDLINE]
|
===============================================
ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
This is an article from British
Library Direct, a new service that allows you to search across 20,000
journals for free and order full text using your credit card.
Αναφορές,
δημοσιεύσεις και καταχωρήσεις
της περίληψης της έρευνας παιδοψυχολογίας, που εμπεριέχεται στο βιβλίο του Δρ. Ιωσήφ Κουράκη, «Απρόσεκτος συχνά, αδιάφορος ποτέ» |
Ιστοσελίδες Πανεπιστημίων και επιστημονικών περιοδικών
- Παν/μιο Σεβίλλης της Ισπανίας, Τομέας Ψυχολογίας, Τμήμα Πειραματικής Ψυχολογίας
http://www.invenia.es/oai:dialnet.unirioja.es:ART0000121514
- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ LOUISVILLE ΤΩΝ ΗΠΑ http://www.leaonline.com/action/doSearch?target=article&journal=dn&searchText=kourakis&filter=single&x=6&y=14
- Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής των Η.Π.Α.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed&uid=15456684&cmd=showdetailview&indexed=google
- Παν/μιο Σαουθάμπτον – Χαϊφίλντ Αγγλία
http://bmc.ub.uni-potsdam.de/1744-9081-1-10/
- Εθνικό Κέντρο Ερευνών των Επιστημών της Γαλλίας http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=16156752
- ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- Βιβλιοθήκη Γενικών Πληροφοριών των Επιστημών http://lib.bioinfo.pl/
- Dr. Kathie F. Nunley (
) Hot Topics from Psychology and Neuroscience http://www.help4teachers.com/hottopics.htmUSA
- Dr. KATIA BEATRIZ CORREA E SILVA (BRAZIL) www.tdahecomorbidades.com.br
Δρ. Κουράκης
Σήφης
Παιδοψυχολόγος
Νευροψυχολόγος
Παίδων (Ph.D)
|
email: kourakis123@yahoo.gr
website: kourakis.blogspot.com
|
Τηλ: 210 - 7662266
Κινητό: 6973236476
|
Δρ. Κουράκης Σήφης
Ψυχολόγος
(B.Sc), Παιδαγωγός (B.Sc)
-
Νευροψυχολόγος Παίδων (Ph.D) (Παιδοψυχολόγος)
Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Παν/μιου
Κρήτης
- Μεσολόγγι, Σταυροπούλου 11 & Κάτση- Κιν: 6973 236476
site: http://kourakis.blogspot.com
- Μεσολόγγι, Σταυροπούλου 11 & Κάτση- Κιν: 6973 236476
site: http://kourakis.blogspot.com
Περίληψη
Βιογραφικού
Κατέχει Πανεπιστημιακούς Τίτλους:
Παιδαγωγικών, Ψυχολογίας και Νευροψυχολογίας Παίδων, όντας Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Παν/μιου Κρήτης, με επίσημα κατατεθειμένη διατριβή στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ, 2004).
Έχει εργαστεί ως Εκπαιδευτικός, Ειδικός παιδαγωγός, Διευθυντής Σχολείων, Ψυχολόγος και Παιδο-ψυχολόγος ,στην Α’/ θμια Εκπαίδευση, στον ιδιωτικό τομέα, στο Νοσοκομείο Παίδων Αττικής, στο Εργαστήριο Διαπολιτισμικών Μελετών Π. Τ.Δ.Ε Παν/μιου Κρήτης, στο Ψυχομετρικό Εργαστήριο Παν/μίου Αθηνών, στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, στο Πειραματικό Γυμνάσιο Παν/μίου Αθηνών, στους Δήμους Χανίων, Ακρωτηρίου και Σούδας Κρήτης, στο Αιγηνίτειο Νοσοκομείο Αθηνών, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αθηνών, επί 27 συνολικά, έτη.
Είναι συγγραφέας των βιβλίων: "Ανίχνευση στον κόσμο των Μαθησιακών Διαταραχών","Διάσπαση Προσοχής, η άλλη όψη της αφαίρεσης","Απρόσεκτος συχνά, αδιάφορος ποτέ!" και - επιστημονικός συνεργάτης στη συγγραφή του βιβλίου "Η εκπαίδευση των Παλινοστούντων και Αλλοδαπών Μαθητών στην Ελλάδα", υπό την εποπτεία του αντιπρύτανη Παν/μιου Κρήτης.
Άρθρα και
εργασίες του σχετικά με την παιδοψυχολογία έχουν δημοσιευθεί στην Ελλάδα, στο Παν/μιο Σεβίλλης της Ισπανίας
και στο Παν/μίο Louisville των Η.Π.Α. και
σε 18 ακόμα πανεπιστήμια του
εξωτερικού.
Έχει ορισθεί Πραγματογνώμων - Παιδοψυχολόγος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Μεσολογγίου και Αγρινίου ενώ παράλληλα διετέλεσε επί τετραετίας (2005-2008) ενεργός Επιμορφωτής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Αθηνών σε Αθήνα, Πειραιά, Πάτρα και Κρήτη.
Δίδαξε στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και διετέλεσε Νευροψυχολόγος των ΑΤΕΙ Αιτωλοακαρνανίας και του Πανεπιστημίου Πατρών.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ (Βιβλίο:
<<Απρόσεκτος συχνά, αδιάφορος ποτέ!>>
Βαθύτατη ευγνωμοσύνη εκφράζεται στον Αναπληρωτή Καθηγητή Ψυχιατρικής, Διευθυντή της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του ΠΕΠΑΓΝΗ. κ. Νικόλαο Παρίτση, ο οποίος, ως επόπτης της παρούσας έρευνας, ενθάρρυνε σε κάθε στάδιο τις αμφιβολίες, τους δισταγμούς και την άγνοιά μου με την συναισθηματική εγγύτητα που αρμόζει σε μέλος της Πανεπιστημιακής Κοινότητας.
Θερμότατες ευχαριστίες εκφράζονται
στον Καθηγητή
Κλινικής Νευροψυχολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Texas κ. Ανδρέα Παπανικολάου και στην Καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής
Πανεπιστημίου Κρήτης κα. Ελένη Σαββάκη (μέλους της Τριμελούς Επιτροπής) για
την συνεχή, συστηματική και επιμελή εποπτεία τους στα περισσότερα στάδια της συγκεκριμένης έρευνας. Είναι σημαντικό
- εκτός από την αναμφισβήτητη, παγκόσμια, επιστημονική τους προσφορά – ότι
λειτούργησαν μέσα από τον υγιή ρόλο του Πανεπιστημιακού Δασκάλου.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζονται
παράλληλα στον εκλιπόντα Καθηγητή Βιοστατιστικής της Ιατρικής Σχολής
Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Ιωάννη Βλαχονικολή, μέλους της Τριμελούς
Επιτροπής, για την μακρόχρονη και λεπτομερή ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων.
Στον αναπληρωτή καθηγητή
Νευροψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Παναγιώτη Σίμο
,μέλος της επταμελούς επιτροπής,
για την άμεση ανταπόκριση του στην αναπλήρωση της θέσης του εκλιπόντος- ως
μέλος της τριμελούς επιτροπής-για την
συμμετοχή του στην διάρθρωση του APA
style κατά την τελική μορφή του άρθρου στο περιοδικό Developmental of Neuropsycology και για τις λεπτομερείς και επισταμένες
διορθώσεις στο κείμενο της παρούσας διατριβής.
Στις Διευθύντριες των Ά και ΄Δ
Παιδοψυχιατρικών Κλινικών του Νοσοκομείου Παίδων Αττικής, κ.κ. Αλεξάνδρα
Ρούσσου και Αναστασία Κουμούλα, για την χορήγηση του δείγματος της
Ομάδας Έρευνας.
Σε όλα τα μέλη της Επταμελούς
Εξεταστικής Επιτροπής – συμπεριλαμβανομένων των Καθηγητών κ.κ. Μοσχοβάκη
Αντώνιου, Τζαβάρα Αθανάσιου και Κρασανάκη
Γεώργιου για την άμεση αποδοχή τους στο αίτημα να συμμετάσχουν στην
διαδικασία κρίσεως της διατριβής.
Στον Καθηγητή Ιατρικής Σχολής
Πανεπιστημίου Κρήτης, Μιχελογιάννη Ιωσήφ.
Στην εκλιπούσα καθηγήτρια Πειραματικής Ψυχολογίας, του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κα Μάνιου – Βακάλη.
Στην εκλιπούσα καθηγήτρια Πειραματικής Ψυχολογίας, του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κα Μάνιου – Βακάλη.
Στην καθηγήτρια Αγγλικών του Τμήματος
Ψυχολογίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης κα Άννα
Καραγιώργου και στην ψυχολόγο κα Ταχτσόγλου Μαρία για την συμβολή
τους στο βιβλιογραφικό μέρος του πρώτου δημοσιευμένου άρθρου της έρευνας στο
περιοδικό Revista Espanola de
Neuropsycologia.
Στον υπ. Διδάκτορα Βιοστατιστικής Καταχανάκη Κωνσταντίνο για την πιστή
τήρηση των οδηγιών του Δρ. Ι. Βλαχονικολή κατά τη στατιστική επεξεργασία.
Σε όλα τα παιδιά - τόσο της
πειραματικής όσο και της ομάδας ελέγχου -
για τη συμμετοχή τους στις δοκιμασίες μνήμης της έρευνας.
ΣΕΒΙΛΛΗΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ

Revista Espanola de Neuropsicologia 4, 4:331 – 350 (2002)
Copyright c 2002 de RΕΝ - ISSN: 1139 – 9872
“Memory in children with attention deficit hyperactivity Disorder (ADHD)"
Authors:
Iosif E. Kourakis(1),
Ioannis G. Vlahonikolis(2),
Nikolaos K. Paritsis(3)
(1) Department of Psychiatry and Behavioral Sciences. University of Crete , Greece
(2) Department of Social Psychiatry, Medical School . University of Crete
(3) Paedopsychiatric Clinic, University Hospital , Heraklion, Crete
Resumen: Memory of children diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and normal children of the same age group has been examined. Sixty – six boys with a normal level of intelligence were divided into four groups: boys with ADHD aged 7-9 (N=11), boys with ADHD aged 9-11 (N=11), normal boys aged 7-9 (N=22) and normal boys aged 9-11 (N=22). Six memory tests were administered: numbers and phrases, pictures and patterns, objects and movements. Time recall in the 1st and 2nd tests was recorded. No significant difference was found between the individual ADHD and control subjects regardless of age, nor between the age sub-groups. In the numbers and phrases tests, better scores were obtained by the controls, whereas in the pictures, patterns, objects and movements tests the boys with ADHD achieved higher scores. With regard to time recall, a significant difference was recorded to the disadvantage of the ADHD children, which raises a question as to the most appropriate teaching methods for their education.
Key words: ADHD, memory, time recall, attention, Non- Verbal Memory
Δημοσίευση του άρθρου στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ LOUISVILLE ΣΤΙΣ ΗΠΑ

Article summary from the magazine
“DEVELOPMENTAL NEUROPSYCHOLOGY”
of University of Louisville (U.S.A. )
Publication
DEVELOPMENTAL NEUROPSYCHOLOGY, 26(2), 565-570
Copyright c 2004, Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Authors: Iosif E. Kourakis, Constantinos N. Katachanakis, Ioannis G. Vlahonikolis, Nicolaos K. Paritsis
Examination of Verbal Memory And Recall Time
in Children With Attention Deficit Hyperactivity Disorder
Abstract
In this study 22 7-11 year old children diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and 44 age-matched controls recruited from the same classrooms were given a four-item delayed serial recall task using numbers or phrases. Although both groups showed similar recall accuracy rates, ADHD children required significantly longer times to retrieve an articulate their answers than children from the control group, regardless of age. The findings are discussed in relation to theories of executive function deficits in ADHD.
Faculty of Medicine ,University of Crete ,


των Επιστημών της Γαλλίας
Δημοσίευση και αναφορά της περίληψης
της έρευνας του Δρ. Κουράκη Ιωσήφ
Titre du document / Document title
Examination of
verbal memory and recall time in children with attention deficit
hyperactivity disorder
Auteur(s) / Author(s)
KOURAKIS Iosif
E.(1);
KATACHANAKIS Constantinos N.(1); VLAHONIKOLIS Ioannis G.(1);
PARITSIS Nicolaos K.(1) ;
Affiliation(s) du ou des auteurs / Author(s)
Affiliation(s)
(1) Faculty of Medicine, University of Crete Medical
School, Iraklion, GRECE
Résumé / Abstract
In this study 22 7- to 11-year-old children
diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and 44
age-matched controls recruited from the same classrooms were given a 4-item
delayed serial recall task using numbers or phrases. Although both groups
showed similar recall accuracy rates, ADHD children required significantly
longer times to retrieve and articulate their answers than children from the
control group, regardless of age. The findings are discussed in relation to
theories of executive function deficits in ADHD.
Localisation / Location
INIST-CNRS,
Cote INIST : 20808, 35400012241858.0020
Copyright 2007 INIST-CNRS. All rights
reserved
Toute reproduction ou diffusion même partielle, par
quelque procédé ou sur tout support que ce soit, ne pourra être faite sans
l'accord préalable écrit de l'INIST-CNRS.
No part of these records may be reproduced of distributed, in any form or by any means, without the prior written permission of INIST-CNRS.
Nº notice refdoc
(ud4): 16156752
Site: http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=16156752 ====================================================================
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ GOOGLE ΟΤΑΝ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΑΚΡΙΒΗ ΤΙΤΛΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Examination of verbal memory and recall time in children with attention deficit hyperactivity disorder
IE Kourakis, CN Katachanakis… - Developmental …, 2004 - Taylor & Francis
In this study 22 7-to 11-year-old children diagnosed with attention deficit hyperactivity
disorder (ADHD) and 44 age-matched controls recruited from the same classrooms were given a 4-item delayed serial recall task using numbers or phrases. Although both groups Γίνεται αναφορά σε 11 Σχετικά άρθρα Όλες οι 4 εκδοχές [ΑΝΑΦΟΡΑ] Whit? eld-Gabrieli, S., y Gabrieli, J. DE (2007). Development of the declarative memory system in the human brain
N Ofen, YC Kao, P Sokol-Hessner, H Kim - Nat. Neurosci
[PDF] Alteraciones neurobiológicas, cognitivas y emocionales e índices predictivos de la respuesta al tratamiento farmacológico en el trastorno depresivo mayor
GC Parra, FO Solís, HN Sánchez - EduPsykhé: Revista de …, 2011 - dialnet.unirioja.es
ABSTRACT The neurobiology of depression has suggested that functional alterations of
patients can to play important role in the pathogenesis of depression and in maintenance of cognitive and emotional symptoms. In the present review, we present studies it brings over [ΑΝΑΦΟΡΑ] Léxico disponible de preescolares mexicanos
J López, R Meza - México: UNAM. Alhambra Mexicana, 1993
[ΑΝΑΦΟΡΑ] Psicología del desarrollo, teoría y prácticas
MJ Fuentes, C González - Málaga: Aljibe, 2006
[ΑΝΑΦΟΡΑ] Cuestionario de antecedentes neurológicos y psiquiátricos
J Salvador, G Galindo - V. Galindo, S. Cortés & J. Salvador. Diseño de un …, 1996
[HTML] Desarrollo de estrategias de memoria en niños de 5 a 8 años de edad
I Introzzi, L Canet Juric, ML Andrés - Revista Mexicana de Psicología, 2010 - redalyc.org
Resumen: Parte del incremento en la capacidad de retención en niños entre 5 y 12 años de
edad se explica por el uso progresivo de estrategias de memoria. Este estudio se propuso explorar el uso de estrategias seriales y semánticas y analizar su relación con el [ΑΝΑΦΟΡΑ] Amnesias del desarrollo
J Narbona, N Crespo - Revista de neurología, 2002
[PDF] Técnicas para evaluar la memoria del niño
O DE LOS MOVIMIENTOS… - Rev …, 2003 - pdfs.semanticscholar.org
Resumen. Objetivos. En este artículo se describe un nuevo método de abordaje de la
valoración neurológica del neonato y del lactante de pocas semanas, basado en la valoración cualitativa de los patrones motores espontáneos, especialmente los movimientos The longitudinal impact of a comprehensive literacy intervention
N Ferguson, LA Currie, M Paul, K Topping - Educational Research, 2011 - Taylor & Francis
Background: Writing, implementing and evaluating a literacy programme is challenging
particularly when the intervention is multi-faceted. In relation to literacy content, certain features have been shown to improve reading attainment (eg a systematic phonics
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Δρ.ΣΗΦΗ ΚΟΥΡΑΚΗ στην ΑΘΗΝΑ
Ηλιουπόλεως 5-11 Βύρωνας, Αττική Τ.Κ 16232
τηλ: 210 - 7662266
κιν: 6973236476
|